R2
Vraj nerentabilné, tak som zvedavý, či sa kompetentí pozreli na vec aj z tohto uhlu:
Keby sme mali infraštruktúru lepšiu smerom na východ Slovenska aj Land Rover by išiel východnejšie, (hoc čo i len na stred Slovenska ) a do budúcna ďalšie investície. Juh stredného Slovenska s vysokou mierou nezamestnanosti by takouto investíciou zabil viacero muchu jednou ranou:
- znížila by sa evidentne nezamestnanosť v daných okresoch
- firmy by nemuseli dovážať ľudí z tretích krajín, stavať im byty atď atď, ale aj byty pre cezpoľných alebo ich stavať len v minimálnej miere
- ľudia by mali väčší záujem o prácu, keďže by nemuseli ďaleko cestovať od svojich rodín
- keďže sa budú dovážať ľudia na prácu, vlastní nezamestnaní nám budú visieť a takisto budú papkať peniaze na vlastnú rekvalifikáciu, plus na rôzne dávky v hmotnej núdzi ... plus rôzne benefity ako napr. preplácanie nákladov na cestovné pri práci mimo miesta bydliska
- znížila by sa rozdielnosť v okresoch, neboli by také skoky či už platové, ale s tým súvisiace aj sociálne
- zvýšila by sa konkurencieschopnosť podnikateľských subjektov (ale to súvisí aj s bodom vyššie)
- kriminalita – budeme tu mat kopu cudzincov integrovaných intenzívnej v jednej lokalite a to vyvoláva rôzne riziká, rovnako ako kriminalita v okresoch s vysokou mierou nezamestnanosti, kde ľudia nebudú mať z čoho žiť a to bude taktiež vyvolávať napätie, pri tomto bode spomeniem ,možno trošku na okraji, ale predsa, aj sociálne samovraždy
A možno aj iné ...(môžete napísať do komentárov a rovnako tam môžete napísať aj keď nesúhlasíte s niektorým z vyššie uvedených bodov) a tiež si treba povedať, že tie diaľnice bude treba aj tak raz postaviť, takže pred tým neujdeme, ale hlavne si treba odpovedať na otázku čo je rentabilné a čo nerentabilné a za akú cenu, keď sa na to pozrieme v širších súvislostiach ?!?