Ako schudnúť pre lenivých z nadváhy do priemeru alebo psychológia chudnutia

Autor: Janko Cigáň | 2.1.2018 o 21:45 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  261x

#chudnutie, #váha, #nadváha, #kilogramy, #životný štýl, #zdravie, #fyzika, #psychológia, #psychológia chudnutia, #rady, #návody, # rovnováha, #harmónia, #lenivosť, #energia, #možné, #nemožné

     Už ma unavuje počúvať milión a 500-krát to isté ako sa mi nedarí schudnúť, a že to nejde dole a ľudia sa mi vysmievajú a ja sa snažím a pritom ešte priberiem .. Holy shit .. a pritom to je také jednoduché .

     Otvorím google a nájdem .. no schválne pri otázke „ako schudnúť“.. mi našlo 1 070 000 výsledkov.. a verte každý má niečo do seba a ja Vám teraz jeden svoj poviem. Možno sa to niektorým nebude páčiť, niekto povie, že je to také- hentaké kučeravé strakaté a viete čo ? .. máte pravdu. Tento spôsob nie je pre každého tak ako nie je pre každého tých 1 070 000 výsledkov, ale určite v tej kope nájdete ten svoj .. alebo si na základe toho vymyslíte svoj vlastný.

     Ale dosť bolo omáčok ideme na môj spôsob.. je to veľmi jednoduché, pritom nie som žiadny dietológ, poradca pre správnu výživu, správny a zdravý životný štýl .. som empirik .. celoživotný športovec, ale posledné roky som šport vyradil zo svojho života, venujem sa iným veciam a preto aj tento návod pre lenivých.

     Tento návod bude pre tých, čo majú nadváhu a chcú sa dostať na optimálnu váhu .. optimum si zadefinujte Vy, ale existuje aj BMI a podobné vzorce, ale podstatná je vlastná spokojnosť. Toto nie je návod pre tých, čo chcú schudnúť 2 či 3 kilá... z osobnej skúsenosti tak 10 až 20 pri vyššej nadváhe .. o extrémoch nebudem teraz hovoriť, myslím, že by to za pomoci globálnejšieho prístupu k zmene zdravého životného štýlu mohlo  fungovať, ale extrém je vždy extrém a na extrém možno treba aj viac do toho vidieť, ale späť k veci a možno už aj k meritu veci.

     Teraz mám 103 kg pri 173 cm, ale osobne to vidím, bez kontroly BMI, že váha okolo 80 kg by bola taká prislúchajúca mne, aj čo sa týka váhy, ktorú som si držal, kým som sa pracovne nezavalil. (názory mi môžete napísať, možno neskôr sa aj môj názor zmení, ale zatiaľ takto).

     No, minulý rok, keď som sa snažil schudnúť do obleku pri sestriných promóciách, aby som nemusel riešiť nový, som sa snažil schudnúť z 93 kg na 85 a za cca 6 týždňov sa mi to podarilo, potom prišla dlhšie trvajúca pracovná záťaž a aktuálne za rok som pribral takmer 20 kg .. poviete si jojo efekt, ale sú to len iné priority.

     Dnes sa mi pracovne zas trošku poľavilo a novoročne predsavzatie (ono novoročne predsavzatia  by som neriešil, ale prišlo to v takú dobu) je sa dostať o 20 kg dole zhruba za 2 mesiace.. ale prvý míľnik (check-point) by mal byť 93 kg do konca januára.

     Vyzerá to sľubne, už som s tým začal a výsledky sú viac než uspokojivé za dva dni 2 kg dole.. tak uvidíme, som žhavý a rád idem osobným vzorom, preto aj tento článok.

     Ešte chcem povedať, že všetky rady od odborníkov ako Bukovský a podobní rôzni odborníci v danej oblasti sú super... akonáhle to prijmete za svoje, výsledky sa nie len dostavia, ale si ich aj udržíte, ja Vám totiž dám spôsob, ako schudnúť, .. nie ako si to udržať. Po tom, ako dosiahnete čo chcete, si to udržíte za spôsobu aplikovania rád spomínaných odborníkov .. každopádne, ak aj naspäť priberiete, môj spôsob Vás zas dostane tam kam chcete... treba si uvedomiť, že ja Vám dám radu ako schudnúť, nie ako žiť zdravo, udržať si váhu a byť fit, cítiť sa fit a tak podobne, to tu nenájdete.
     Preto treba tento spôsob brať ako jeden z mnohých, nie určených pre každého, ale osvedčený a o 2 mesiace sa ma môžete opýtať, či sa mi to opäť podarilo.

     No, ale poďme už k veci, lebo na to určite čakáte, aký zázračný recept Vám poviem, ale trošku Vás sklamem, je to veľmi easy, veľmi primitívny spôsob klbka rád a odporúčaní, ktoré Vás prinútia sa na to pozrieť inak .. možno, ale predsa ani nie inak, ale zatiaľ som nevidel návod zachytávajúci presne to, čo chcem povedať ja, no ale teraz už naozaj dlhoočakávané sväté pravdy:

„Odovzdať viac ako prijať“ .. veľmi easy, .. telo, tak ako aj celý vesmír je len energia, akonáhle vydáte viac ako prijímate, .. platí zákon zachovania energie .. fyzika, žiadne drísty okolo horúcej kaše .. tie drísty sú samozrejme dôležité, pre dosiahnutie zdravého životného štýlu systematickým spôsobom v priebehu určitej doby – nie je to radikálne, je to vyrovnané a na všetko treba čas.. viete, ak ľúbite papať a keď je navarené tak si dáte, alebo keď idete okolo výkladu s krémovým koláčikom a neodoláte, .. viete, sú to vzorce, zvyky a návyky .. je treba istý čas, kým si telo, mozog, žalúdok ale telo ako celok zvykne na trošku iný prístup.

     Môj spôsob je možno radikálnejší , ale je overený, funguje a je určený na isté časové obmedzenie, ale zdravý životný štýl ako som už spomínal, si musíte načítať niekde inde, ale viete ako to je : je to ako so všetkým.. či už sú to hobby, alebo iné veci ..ak sa napr. venujete šachu .. šach má isté pravidlá aj systém myslenia a keď to prijmete, tak šach vidíte v živote ako takom v rôznych aj banálnych okolnostiach, príležitostiach, situáciách (btw aj pre čitateľov kníh: Garry Kasparov : Ako život napodobňuje šachy 2008 https://www.databazeknih.cz/knihy/jak-zivot-napodobuje-sachy-61250  - to len tak, žiadna reklama, ale rozumných ľudí treba tlačiť dopredu, lebo dnešné pseudo-celebrity .. ale to je možno na ďalší článok) .. myslieť dopredu, porozmýšľať o dôsledkoch atď. atď. Alebo niečo iné napr. Aikodo .. vidíte tie páky, tie opory, to prúdenie energií,  ... Alebo lásku, vidíte tú krásu aj v bežných veciach, .. ako je motýľ krásne sfarbený (pritom je to možno len maskovanie v prostredí), alebo kryštáliky vody (pre zaujímavosť výskum doktora Masaru Emota http://www.epochtimes.cz/2009082610818/Vyzkum-Tvary-krystalu-vody-se-meni-podle-toho-jak-k-ni-lide-mluvi.html  a tu článok tiež http://www.ezopress.sk/2011/05/krystaly-vody-masaru-emoto/ - pre tejto príležitosti .. viete koľko % tela tvorí voda ?!?!? .. 55%-75% .. takže viete aký vplyv má na harmóniu a rovnováhu tela)..

     Čo som tým chcel povedať ? .. že o zdravom životnom štýle a v tomto prípade aj o chudnutí, sa rozhoduje v každej aj naoko nepatrnej situácií, keď volím medzi sladkou vodou alebo nesladenou minerálkou, keď volím medzi kávou a nesladenou minerálkou, keď volím medzi tým, že idem do tej kaviarne dať si ten krémový koláč alebo si radšej kúpim mrkvový džús. Alebo sa najem keď je navarené, alebo si dám, len keď som hladný, alebo si dám čipsy pri telke, alebo si zalejem čistou minerálkou žalúdok, príp. si dám bylinný čaj a úplne najlepšie vypnem televízor a pôjdem prečítať deťom rozprávku, alebo si len tak ľahnem v tichu a kľude, pustím dobru pokojnú muzičku a zaspím, alebo ideálne si zacvičím .. je to o každodennom rozhodovaní čo uprednostním.

     Ono možno si myslíte, že ja tu drístam múdrosti ako z veľkej knihy, ale viete, som tiež len človek, keď sú navarené bryndzové halušky a voňajú na celý dom a je to moje obľúbene jedlo, zbiehajú sa mi veru slinky, lenže, keď sa hlad dostaví po tom, čo vidím a cítim jedlo, je to len klamlivý hlad, iné je, keď som hladný a preto si urobím tie halušky .. a tieto momenty treba odsledovať, .. som naozaj hladná (?) alebo mi to vonia, zbiehajú sa mi slinky a dám si to, lebo mám chuť. .. akonáhle nad týmto dokážete mať kontrolu, tak ste vyhrali. .. netvrdím, že to ide vždy a aj ja som hriešnik, ale viete, čím disciplinovanejší dokážete byť, tým rýchlejšie výsledky uvidíte.

     Viete, ako som už spomínal, telo je len energia, ale s telom sa dá pracovať a telo, keď rozbijeme na drobné : mozog má pamäť, a aj svaly majú pamäť, žalúdok má tiež pamäť .. nedáte mu jesť, tak zo zvyku si bude pýtať .. ale nedáte mu .. či už zvolíte radikálnejšiu cestu, že mu nedáte nič, alebo len zalejete vodou, alebo použijete rady odborníkov a spostupníte to, že mu dáte ovocie, cornfleky s mliekom alebo čokoľvek,.. tých rád je milión ako som už v úvode spomínal, alebo tú energiu prijmete z niečoho iného ako je napr. spánok, alebo od partnera (spôsoby nechám Vašej fantázií, ale pritom láska, ako som spomínal, je ten základný kameň) keď budete myslieť na fyziku, že energia sa nemôže stratiť, energia sa môže len zmeniť a pochopíte tento princíp chápania úplného dna a prijmete ho, ste vyhrali, lebo potom budete vedieť identifikovať na dennej báze čo áno, čo nie,..

     Jasné, ..nástrahy sú aj budú .. :

              -individuálne : sú to zlozvyky ako slabá vytrvalosť, ľudia vôkol Vás, keď sú zvyknutí, že Vás uhovoria na jeden koláčik,

              - objektívno-subjektívne : práca (aj keď niekto môže oponovať, že aj prácu si vyberáme sami, áno, ale komplexnosť života, účty, štandard, úroveň, prežitie... je to náročne všetko zladiť) – a v práci najmä stres       

                -objektívne : - negatívne životné situácie

(do tejto teórie nechcem moc hlboko ísť, ale niekto to možno komplexnejšie poňal niekde v nejakom diele(článku či knihe) – pôjdete hlbšie k podstatám, nájdete čo hľadáte, nie som odborník, je to len to, čo subjektívne čo najobjektívnejšie vnímam ja).

     Sú rôzne veci, návyky, zlozvyky, zmena myslenia (vlastného), ľudia vo svojom okolí, alebo len myslenie týchto ľudí a ich pohľad na Vás, alebo ich tolerancia a len dočasná izolácia, kým nedosiahnete cieľ .. to sú veci, ktoré máte vo svojich rukách a môžete ich zmeniť , a potom sú veci, ktoré nechcete alebo nemôžete zmeniť a musíte alebo chcete ich tolerovať: ako prácu a ľudí .. všetko záleží od priorít a cieľov, ale na návod, o ktorom hovorím ja .. z nadváhy k priemeru.. na to netreba toľko radikálneho prístupu, vlastne, o čo menší cieľ o to menšie radikálnejšie či iné zmeny treba podstúpiť a pokiaľ nie ste extrém z Extrémnych premien, alebo nechcete dosiahnuť vrcholových športových úspechov, veľa vecí dokážete zmeniť, bez nejakých radikálnych zmien, aj keď treba si povedať, že každá zmena niečo stojí, vždy bude človek trošku trpieť, lebo telo si vytvára harmónie, rovnováhu, uspokojuje sa s tým, v akom stave je, ..keď si odriete kolená, príde chrasta, telo sa automaticky dostáva do rovnováhy, funguje na zvykoch a životnom štýle budovanom v dlhšom časovom období.

     Ale netreba sa báť, telo je zas veľmi flexibilné, zvyká si aj na nové veci, niekedy k tomu treba viac času, ale zvykne si.. ako príklad uvediem .. ja som pasívny fanúšik boxu.. sledujem to a ako príklad flexibility tela môžem uviesť .. deň pred zápasom býva váženie .. je to preto, že zápas sa urči na určitú váhu, a preto fungujú aj váhové kategórie .. väčší ma v drvivej väčšine prevahu, a preto sa to snažia takto kategorizovať.. no a je bežnou vecou, že športovci sa pred vážením snažia dotiahnuť mikrodetialy, aby sa dostali do váhového limitu.. dehydratujú sa rôznymi metódami  .. pri miernom úbytku váhy pomáhajú aj striedavé sprchy v teplej a studenej vode, .. už počas prípravy na zápas na tréningoch sú oblečení nadmerne, aby sa potili .. spôsobov je kvantum .. no a chcel som povedať, že už som videl aj zápas , ktorý bol vypísaný na váhovú kategóriu 140 libier (63,5kg) a deň pred zápasom sa do tohto limitu borci dostali pri vážení, no a na druhý deň už boli hydratovaní na váhu 160 lb (72.57 kg) a teda z jedného dňa do druhého pribrali najmä hydratáciou 9 kilogramov... ale toto je extrém, len som chcel povedať, aké flexibilné telo dokáže byť, a síce, dokázať sa zosekať a vrátiť späť vo veľmi krátkom čase .. záleží samozrejme od trénovanosti, ale rozumiete, že tie zmeny sú možné.
     Mikrodetaily,  sú veci, čo delia úspešnejších od úspešných .. po malých kúskoch a veci sa začnú meniť. Mikrodetaily v dosahovaní rovnováhy, takých príkladov je kvantum, veci a okolnosti, ktoré pomáhajú v dosahovaní cieľov.

     A že sa bojíte o zdravie ? .. podľa mojich info telo dokáže vydržať bez jedla aj 40 dní, v tomto článku (https://zn.sk/ako-dlho-vydrzi-clovek-bez-jedla  ) píšu, že existujú prípady až 90 dní bez jedla a bez vody 3 dni, takže na môj návod z nadváhy do normálu, nie je problém.
     Ešte chcem povedať, že týmto článkom nechcem a nerád by som vzbudil u niekoho bulímiu, či anorexiu, dúfam, že sa tak nestane. Každé veľké výkyvy, či už v správaní alebo príznakoch spomenutých chorôb treba konzultovať s odborníkom, môj návod je skôr pre bežných ľudí, ktorých chcem nakopnúť, ale plávať ich už nenaučím, ..po dosiahnutí požadovaných výsledkov odporúčam prejsť na rady odborníkov k zdravej zmene životosprávy a zdravému životnému štýlu pre udržanie zmien, na druhej strane pri jojo efekte sa môžete vrátiť k tomuto článku a pôjde to rovnakým spôsobom, telo je len energia.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Raši, Zmajkovičová, Kubánek. Ktorí krajskí šéfovia Smeru by mali končiť

Ohlasované zmeny krajských šéfov Smeru považuje politológ Grigorij Mesežnikov len za kozmetickú úpravu pre verejnosť.

DOMOV

Kosík na videu z afrického väzenia odpovedá Kaliňákovi

Gašpar s Kaliňákom spochybňovali pravosť vyhlásenia bývalého siskára Ľuboša Kosíka o únose prezidentovho syna. Kosík poslal video ako dôkaz.

ŠPORT

Navrátilová: Cibulková nemá žiadnu silnú zbraň

Legenda hovorí vo veľkom rozhovore pre SME aj o prvom triumfe vo Wimbledone.


Už ste čítali?